Més informació [ Detall d'activitat

 
7097810529   Formació de la dotació d'equipaments de robòtica: Robots compactes amb sensors i actuadors integrats
2023-2024   Curs. Primària-Secundària
  
   1/7/2024 - 5/7/2024 (20 hores) de 9:00h a 13:00h
   CRP del Tarragonès
   Autovia de Salou, s/n (C.E. edif. Llull) (Tarragona) 
  
Format   Presencial
Organització   Àrea de Cultura Digital
  
   Ubicació i dates provisionals. Cal haver rebut els robots al centre per fer la formació.
  
Accessos   Veure plànol
Tipus activitat   ROP Formació de la dotació d'equipaments de robòtica: Robots compactes amb sensors i actuadors integrats
  
Inscripció   01/01/2024 - 30/06/2024
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   Per a realitzar aquest curs cada participant haurà de portar un els elements de robòtica necessaris per la formació que s'ha rebut en el centre.

Formació de la dotació d'equipaments de robòtica: Robots compactes amb sensors i actuadors integrats.

Aquesta formació dona a conèixer la robòtica com a eina educativa. Se centra en els robots Codey Rocky, Edison V2.0, Dash i/o mBot2.

Es treballa el pensament computacional a partir de l’entorn de programació de cada robot (mBlock, Blockly, EdScratch, EdBlocks), i la programació de sensors i actuadors integrats.

Els aprenentatges es vinculen amb el currículum mitjançant el disseny de propostes didàctiques per aplicar a l’aula.

  
Objectius   - Desenvolupar el pensament computacional i la robòtica educativa a l’educació primària i/o als primers cursos d’educació secundària obligatòria.
- Conèixer la programació amb blocs i aplicar-la en el disseny de programes en l’entorn de programació.
- Integrar els robots educatius de manera transversal, com a elements que permeten desenvolupar competències de les diferents àrees i matèries del currículum.

  
Continguts   - El coneixement de les característiques bàsiques i funcionalitats dels robots Codey Rocky, Edison V2.0, Dash i/o mBot2.
- La identificació de la lògica de programació i el pensament computacional en entorns de programació amb blocs.
- El treball competencial a l’aula amb els robots.
- El disseny de propostes didàctiques competencials.

  
Observacions  
  
Avaluació   Participació activa.
Realització de les tasques proposades.
Elaboració d’una proposta didàctica competencial.
  
Requisits de  certificació   Cal haver fet i superat la tasca final.
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.

  
Persones  destinatàries   Mestres d’educació primària i professorat dels primers cursos d’educació secundària obligatòria.

  
E-mail   e3900034@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent